Graag stellen we ons voor. Gouden Dagen werkt samen met (zorg)instellingen en partners aan een betere kwaliteit van het leven voor ouderen. Ons doel is om eenzaamheid te bestrijden en tegelijkertijd mensen bijeen te brengen. Niet eenmalig, maar structureel. Met andere woorden: Gouden Dagen verbindt tegen eenzaamheid.
ONZE ORGANISATIE
Ouderen hebben te maken met verliezen die onomkeerbaar zijn. Het verlies van dierbaren, maar ook van gezondheid en mobiliteit maken kwetsbaar en regelmatig ook eenzaam. Gouden Dagen wil ervoor zorgen dat ouderen in Nederland zich verbonden voelen met anderen en daardoor hun kwaliteit van het leven verbeteren. Niet alleen voor ouderen in zorginstellingen, maar ook voor het groeiende aantal ouderen dat nog zelfstandig woont.
Marjet van der Huls (Activiteiten-coördinator):
"Gouden Dagen betekent: feest, gezelligheid,
naar elkaar omzien, contact, ontroering en blijdschap."
Om dat te kunnen realiseren is het allereerst belangrijk een groot en betrouwbaar netwerk op te bouwen, zodat we onze doelgroep gericht kunnen bereiken. Half werk is hierbij geen optie en om de Gouden Ambities verder te ontwikkelen op landelijk niveau, wordt intensief samengewerkt met:
- 2.400 zorginstellingen in Nederland
- 7.000 buurtcentra
- 420.000 vrijwilligers die actief zijn voor bovengenoemde organisaties.
ONZE AANPAK
Kwetsbare ouderen hebben niet persé dezelfde hulpvraag. Door maatwerk te leveren en sociale contacten te stimuleren krijgen zij weer plezier in het leven. Ons netwerk heeft persoonlijk contact met ouderen en weet wat hun individuele hulpvraag is. Zij zoeken vervolgens een passende oplossing of activiteit. Hierbij maken ze gebruik van het Gouden Aanbod van Gouden Dagen. Deze worden lokaal georganiseerd en soms ook landelijk. Al onze activiteiten richten zich op:
- het stimuleren van waardevolle contacten tussen ouderen
- het bouwen van een sterk en actief netwerk rondom ouderen die naar hen omzien
- het motiveren van ouderen om vrijwilligersactiviteiten te ondernemen
- het mogelijk maken en in vervulling laten gaan van lang gekoesterde wensen
- het gevoel geven dat ouderen mee blijven tellen in de maatschappij
JAARVERSLAG
Resultaten voor ouderen bereiken we met elkaar
BLADGOUD – HET MAGAZINE
SPECIAAL VOOR SENIOREN, EXTRA PUBLICITEIT VOOR DE GOUDEN CLUBS
Een sterk communicatiemiddel, vol met leuke en betekenisvolle artikelen, om meer aansluiting te vinden met onze doelgroep senioren. Geen stoffig karakter, maar inhoud dat lekker luchtig weg leest bij een kopje koffie. Dat is Bladgoud! Maar wat dit magazine nog unieker maakt is dat Gouden Dagen deze samen met een Gouden Club ontwikkeld. Dit geeft de Gouden Club bij uitstek de mogelijkheid tot extra publiciteit voor haar eigen woon/zorg-instelling. Uiteraard wordt de content goed op elkaar afgestemd, tegelijkertijd is er voldoende ruimte voor eigen inbreng. Zodat elke editie uniek is en geheel aansluit bij de regio. Vervolgens wordt Bladgoud gesegmenteerd verspreid en ontvangt de Gouden Club voldoende exemplaren om naar eigen inzicht uit te delen.
Speciaal voor ouderen! Een positief magazine, zonder stoffig karakter. Juist lekker luchtig en ook betekenisvol. Een goede aanvulling tijdens een kopje koffie.
Wilt u ook een eigen Bladgoud editie uitbrengen? Laat het Gouden Dagen weten via ons contactformulier.
Elke maand worden de leukste berichten, activiteiten en interviews onder de aandacht gebracht in de Gouden Nieuwsbrief. Uiteraard zijn dit slechts de highlights, want Gouden Dagen is 365 dagen per jaar bezig met het bestrijden van eenzaamheid onder ouderen. In samenwerking met zorginstellingen, buurthuizen en projectpartners organiseren we diverse contactmomenten voor ouderen en denken we graag mee op gebied van mobiliteitsoplossingen. Dit en nog veel meer leuks kun je lezen in onze maandelijkse nieuwsbrief.
GOUDEN DAGEN IN DE MEDIA
SPOT, DEEL EN VOLG